vardagsmat...

Sedan gårdagens blogg kan jag väl kanske inte påstå att jag varken löst världsproblem eller legat helt på latsidan heller...

Eftermiddagen led mot kväll och en liten dejt utanför hemköp ledde till en delikat kycklingsallad (ja, för nu ska det läggas ned ett kol på diet och träning)
och ett kärt återseende av bästa Lina, som jag saknat massor ( jaaa, vi har inte setts på evigheter-dvs. sedan i torsdags).
Den sena kvällen/natten spenderades hyfsat sedvanligt på Gladan med tjatter med peegee (det är rätt) och en klase vänner-avsnitt.
Vi lärde oss också att Linas dator kan prata..den kan säga "Serb"!?
halv fyra tror jag klockan blev innan vi gav upp och sussade. Jag hade tydligen en härlig natt därefter, då jag skrattat i sömnen mest hela morgonen... (jag ÄR normal.)

Vid en viss tidpunkt på förmiddagen en "ledig dag"  känner man som student av den där "jag kanske borde göra NÅGOT som helst skolrelaterat idag"-känslan, och då jag inte alls fick tag i den seminariegrupp jag blivit indelad i, trängde jag mig in i en ny- såklart ;)   (detta hände naturligtvis efter en korv till frukost)
Själva "pluggandet" gick faktiskt väldans bra, och jag känner att jag, lina o co lätt kan avsluta studierna nu på en gång och söka anställning på "GranskningsNämnden".

GamleTull (genom Malin) fick celebert besök och vi chillade som fan mest hela tiden, diskussion, facebooksnokande och snack om morgondagens "kåren- att gå eller att inte gå" höll igång kvicka damer som vår glada trio, må ni tro ( vart ju ett par timmar).
Jag har dessutom dö-koll på Malins ena granne nuförtiden (idag kryddade han t.ex. sin middag med TRE olika kryddor...dock vet jag inte exakt vad det var han åt.)

ÖstergårdsMiddag och obligatorisk semla ( ja, idag FÅR man det) följdes av kanelkaffe, sedan blev sambo-pege stirrig och ville att vi skulle komma och kramas på Gladan istället. Sagt och gjort, vi ger oss ut I REGNET (!) och travar den välbekanta promenaden.

Och här är vi alltså nu, på gamla goda Gladan. Flickorna allmänbildar sig på kulturfronten m.h.a "Brothers and Sisters"... Jag skriver ( som ni säkert redan listat ut) blogg.

Menmen, inatt blir det ingalunda kl. halv fyra som det är dags att nanna, nejnej- jag och lina ska upp och promenera innan frukost och föreläsning imorgon (duktiga) Med vår vanliga tur kommer det dock säkert regna... jag går iaf....tror jag...kanske...sålänge det inte är hällregn och blåst alltså ...( blåst är ju HÖGST ovanligt i denna stad...så det är nog inga problem) Jajjemen, det är alltså planen.

Imorgon väntar nya äventyr helt enkelt, vi hoppas på det bästa. 59 minuter kvar av tisdagen.

Over and Out 


Kommentarer
Postat av: alex

du ÄR normal!
vad åt du för slags korv?

2008-02-05 @ 23:59:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0