accomplished...

Well, inte många timmar sedan sist men hursom har väl vissa saker hänt- eller jag har åstadkommit en del.
Jag har; handlat, plockat undan i lgh. och lagat mat.
Vad blev det? Pannkakor! Längesen sist, och som jag hade alltför mkt mjölk hemma för att hinna göra slut på på annat sätt (efterssom jag bara använder mjölk till kaffe, och potatismos ibland) fick det bli smart tänkt med pannkakor också. Eftersom pannkakor egentligen inte passar in i "min nya livsstil" ;) så får man mutera receptet lite, man använder helt enkelt fullkornsmjöl och havregryn- tadaa!

Jag fick lite flashback när jag stod där och stekte för glatta livet. ( Ja, det tog rätt lång tid eftersom jag gjorde smet för typ ett helt kompani- men det går att frysa!) Flashback från när jag stekte flapjacks på Rolfs och min vän (och chef) kocken Colin, eller Colin the Kock som jag kallade honom bad mig vända så många jag kunde i luften. så jag satte igång. efter en stund utbrister han;
" Matt, would you look at Claire, she´s flipped like 30 times in a row without dropping a single one, I´ll tell you- that girl´s got some wrist action!!!"  haha...
Jag var alltså tvungen att testa om jag fortfarande kunde. det kunde jag, tillochmed asbra med vänster- jag är en liten jefel på att flippa helt enkelt (ja, ngt ska man ju vara bra på).

Så det jag har kvar att göra nu ( om jag ska klara det jag tänkt hinna med alltså) är att läsa lite och planera lite...det kan ju fortfarande hinnas med, och verkar ju inte helt omöjligt iaf.

Just nu kollar jag dock på dateline-to catch a predator grymt program, som trots att det är skrämmande är sjukt intressant.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0