flera månar i mars...

Så blev det mars månad och det känns väl iaf. som en bit på vägen till VÅR. Väldans skönt och nu drar det igång på riktigt- arbetet inför årets nollning. Lördagen började för min och Louuises del redan 06.45 på morgonen med kaffe och taxiresa till österskans bussterminal (nej, vi är inte sååå lata, men det regnade satan och då är man inte sugen på att knalla med packning så pass tidigt på morgonen.) Bussen ut till Tylebäck, och sedan en fullspäckad dag med föreläsningar, nya bekantskaper och framförallt- sjukt mkt mat! Lördagkvällen/natten spenderades med en del alkohol...bra sätt att "lära känna" andra, sen hur pass intelligent och taktiskt det är att delta i en "jag har aldrig" omgång kan vi ju låta bli att diskutera just här.
En lyckad resa och nu känns det väl kanske som man har lite mer koll.

Ganska lite sömn och en hel del aktivitet ledde till att eftermiddagen/kvällen blev powerchill på utbäddad soffa. Sällskap; Grain Delight (inhandlade m.h.a. min myntsamling, då chippen inte kunde ta kort.), vatten (utan kolsyra, då jag kroniskt glömmer att köpa ny patron), fleecefilt och (självklart) isglass.
Sov sedan en rejäl bit in på dagen, krängde mig upp och gick på föreläsning rörande det "mycket sexiga" ämnet Politisk Ekonomi.  

Nu återstår ju ock ett par timmar av måndagen och jag tänkte väl iaf. göra liiite nytta. Jag ska;
* Läsa minst en av två texter (seminarie på onsdag)
* Handla ( glömmer hela tiden bort sånt som är tråkigt att köpa- ex. schampo. och sådant som är onödigt dyrt. ex. ost)
* "Städa" lite- dvs. plocka undan och dammsuga typ.
* Försöka ruta upp ngn. form av schema/plan för hur kommande veckor ska te sig... ( kan bli den mest komplicerade punkten)

Såg förresten att jag formulerat meningen om namnförslag på kRukväxterna helt åt skogen...men det kanske var begripligt iaf.

Veckans citat; "Vad liten han är, är det någon som suttit på honom?!" HAHAHA. ( HJÄLP, felix herngren)
                          "Men du är ju egentligen väldigt lång." (Klara 161 cm till Gustaf 194 cm- iaktageseförmågan är gedigen)


Over and Out



Kommentarer
Postat av: Louise

Mohahaha...Det är garanterat inte någon som suttit på Gustaf..Haha..Puss Hjärtat

2008-03-04 @ 09:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0