mellan himmel och helvete...

Någonstans där befinner man sig ständigt, vill jag påstå...sedan att avståndet till något av dem kan variera, det är en bisak.


Onsdagen innebar överlämning, d.v.s. Jag, Louise och Christian blev officiellt den nya MKV-Staben.
Finns otroligt mycket att säga om den dagen, men jag tror att det skulle bli ett snuskigt långt inlägg. Kan försöka mig på en sammanfattning. Väcktes tidigt av en gormande stab och två sömndruckna klasskamrater, ut på upptåg en sväng innan skolan, staben bjöd på frukost, seminarie, diverse uppdrag, blindgång, MKV-kärlekssaft, all-in hos andreas, (här följer en mystisk lila dimma- ja jag vet inte exakt vad som hände, när och hur det gick till- men det gjorde det iallafall :D ) Gasque, överlämningen (här fick vi våra overaller som luktade...hmmm exotiskt kan man nog säga. vitlök, chili och annat mysigt) Sedan bar det av till mellanfesten på GT stök stök stök.
Tillbaka till kååååren,, där ingen ville hänga med mig, eftersom jag luktade typ tok-busy kebeabrestaurang tio min efter närmsta krog stängt. Jaja, smällar man får ta.
Jag höll mig hursom på benen ända tills stängning, vilket i mina ögon är imponerande då jag började dricka mer än tolv timmar innan stängning! :O GOD!
Överlämningen pendlade mellan himmel och helvete lika busy som hissarna i empire state building en turistspäckad dag på manhattan. Jag hade hursom väldigt kul och känner att det verkligen var värt det. TACK ex-staben alltså. Och ursäkta...till alla det kan tänkas beröra.

Jag imponerade på mig själv ytterligare genom att faktiskt dra mig upp ur bingen och ta mig till föreläsningen vi hade igår, därefter maxi för livsnödvändig isglass, mineralvatten osv. Där kom ett uppvaknande som ledde till ett steg närmare helvetet. JAG HAR INGA PENGAR!!!
Kontot ekar skrämmande och jag har av olika anledningar inte ens pengar på mitt "endast i nödfall konto". Har faktiskt ingen som helst aning om vad jag ska göra....eller hur jag ska få det att gå ihop. tittar på kaldendern och tycker att 10 dagar känns som ungefär ett år just nu. Lina fyller år nästa vecka och jag kommer nog tyvärr varken kunna köpa present eller följa med ut, som det ser ut nu. OM  nu inte handelsbanken hör av sig snart och låter mig få tillgång till mina pengar som de håller gisslan, (ja den storyn tar jag en annan gång).
Annars kan ju alltid de som känner att de är skyldiga mig pengar eller bara vill bidra lite spontant till en härlig studentskas vardag (överlevnad, sociala liv, osv.) höra av sig och sätta in lite pengar till mig. (alla bidrag är välkomna faktiskt).

Helgen blir nog som de flesta listat ut lugn och sansad (tråkigt eller skönt?) eftersom ekonomin inte tillåter det minsta lyxliv just nu. Snart ska jag väl studsa in i duschen, och sedan även ge overallen en till omgång i duschen, så den kanske slutar lukta kebab...eller ja iaf luktar liute mindre. Just nu känns det som hela lgh luktar marinad...HÄRLIGT.

Nu vart det sådär långt igen....can´t help it!


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0