effektivitet vs. hjärnleda

Min hjärna är trött. Trött av att vrida och vända på helt omöjliga/onödiga problem.
hur är det meningen att man ska ha något som helst liv utanför skolan om man inte får ha en massa drama runt omkring alltihop?
Bl.a. har jag suttit i typ en timme och uppdaterat mig om min käre vän Håkans stilblogg på Tv4.se, (inte så jättemkt för att jag vill ha modetips- då Håkster mest tipsar män) men för att jag tycker han skriver så bra och jag blir glad av att läsa den. Sedan blir jag lite ledsen...för det känns som han skriver bättre än jag någonsin kommer kunna göra i journalistiska sammanhang. (avundsjuka-thy name is Klara)
Så vad gör jag för att förbättra mina journalistiska kvaliteter?
Ja, jag har ju (med undantag för kort lunch hemma) Varit i skolan heeeeela dagen från 10 tills i skrivande stund. Men, tro för Guds skull inte att jag producerat särskilt mycket vettigt under alla dessa timmar. nejnej, jag har kladdat ihop dryga halvsidan retorisk analys av en textreklam. ( I övrigt har jag surfat bloggar, facebookat, kollat mail och slösurfat...jag har alltså inte ens druckit kaffe.)
En avgörande faktor i att jag ionte åstadkommit så mycket är att det brevid mig sitter en utbytesstudent och lyssnar på musik och tittar på youtube-klipp...han har hörlurar på sig, men man hör exakt ALLT iaf. Det är musik från hans hemland skulle jag tro ( utan att verka rasistisk eller dömande) Denne man har hursomhelst suttit där sedan jag kom imorse( kl.10)  Det ser dock ut ( självklart har jag kikat över axeln ett par ggr) som om han jobbar med någon form av skolarbete.
Då kan jag ju iaf trösta mig med att han åstadkommit ÄNNU mindre än jag, för han har ju verkligen nästan INGEN text.

idag segrade hjärnledan över effektiviteten, vi kan ju hoppas att det blir ändring på det imorgon.
man kanske inte ska hoppas för mycket iofs, eftersom det bjuds på middag med vin på Nyhem ikväll...mys


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0