Those who can´t do...teach?

Det är fel på vår föreläsare i retorik.
Jag vet inte vad som är det största problemet, men jag får klåda i öronen och huvudet av att lyssna på honom längre än 20 minuter. Då kan ni ju tänka er vad en två-tre h föreläsning gör med mig...

Varför har jag så svårt för honom?

Han är svårt ostrukturerad. ( Han kan berätta vad han tänkt att vi ska göra härnäst, bara för att i nästa sekund ändra sig och helt byta riktning)
Han skämtar och drar irrelevanta små anekdoter alldeles för mycket (Ger ett oseriöst intryck, ovanpå den förvirrade strukturen)
Han relaterar precis allting till sex. Allt, oavsett. (Gör en ganska obekväm och störd)
Han föreläser nästan uteslutande på sin egen bok, vilket tillsammans med de ovanstående punkterna gör att man helst vill sitta hemma och läsa den, utan att lyssna på honom.

Svårt att ta till sig och prestera blir det alltså (tyvärr, får man säga - då retorik enligt mig är väldigt intressant)

Nej, nu blir det promenad i fina vädret och en titt på filmen från våra tal.

Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0