Sömn, struktur och scones

Ok, så kom jag upp imorse?
Ja visserligen vaknade jag... men efter ett par snooze och ett sms från "Daddy" att vi kanske inte behövde ses så förtvivlat tidigt (som kl. 10 alltså) somnade jag om och vaknade alldeles för sent för en promenad innan skolan. Damn´, damn, doubledamn! Iochförsig så regnade det rätt mycket imorse, men iaf.

I skolan skrev jag och "Daddy" en debattartikel om avskaffande av apoteksmonopolet. Vi blev ganska nöjda. Workshop i InDesign efter det och sedan var det slut på skoldagen.

Diverse matinhandlande och middag, med påföljande utskällning av vädret följdes av kvällspromenad och besök på Nyhem 22 hos Delle. Trevligt som tusan med snack om nya uppfinningar och sconesverkstad. mmm...gott!

Jag har beslutat med mig själv idag att jag måste få mer struktur, så härmed ska jag strukturera lite;

Det ska promeneras varje veckodag ( om det inte blir morgon, så blir det eftermiddag/kväll)
Det ska styras upp matschema, så man slipper handla lite varje dag, och dessutom äter bättre
Det ska tvättas och städas (nu i veckan alltså)
Det ska tas tillvara på tillfällen/chanser
Det ska sovas betydligt bättre, på vettigare tider

Jag måste även tillägga att jag såg första avsnittet av kanal 5s "Färjan" idag, och om termen "skräckblandad förtjusning" kan anses passa någonstans, så är det ju verkligen på den serien. Jag mår lite dåligt av att titta på det, men kan liksom inte låta bli. Ett plus är ju även att en rad kvinnor försökt stoppa programmet för att de varit otrogna på Finlandsfärjan, när femman filmade, och nu kommit på att det kanske inte är sådär jättebra. (mohahaha...kanske skulle tänkt på det innan ni stoppade tungorna i halsar som inte var era pojkvänners framför en filmkamera!? )

Nu ser jag på sexmissbrukare, en brud som är med har legat med uppskattningsvis dryga 100.000 män. (jag tänker inte ens kommentera detta)


Over and Out

Kommentarer
Postat av: Delle

Har dom äntligen sänt min dokumentär??=)

2008-09-30 @ 14:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0