Sjuka sköterskor...

Idag, mina vänner har jag återigen varit på ett av mina "smultronställen" här i Halmstad...Sjukhuset!

jag skulle röntga om foten, nämligen.
För det första så får jag inte komma in förrän en halvtimme efter bokad tid.
Sedan säger sköterskan (eller hon kanske är "röntgentekninker" eller så) ;
"Jaha, ta av dig stövlarna, och strumpbyxan...eller ja iaf på vänster ben."

(Det här är lite märkligt, då det faktiskt var höger fot som jag bröt)

Jag: "Vänster ben? Varför det, det var ju höger fot som jag bröt?!"
hon; " Ja, men det STÅR vänster här..."

(Detta säger hon i en ton som indikerar att jag själv skulle typ "glömt" vilken fot jag brutit och inte gått normalt på sedan decemer, alternativt att jag inte kan höger och vänster.)

Sedan tar det TIO minuter att "boka om" vilket ben det är jag ska röntga.
Hatten av för det tycker jag.
Efter det fick jag träffa Doktor Bosse, en man i sina bästa år som tyckte jag påminde om hans dotter (därför att hon pluggar på journalisthögskolan...och jag läser ju MKV...hmmm)
Summan av kardemumman (ja, jag skrev faktiskt så) är att foten har läkt fint, och den kritiska av frakturerna inte syns
"om man inte har lampa och lupp"...som Bosse sa.

Det var ju skönt.

Over and Out

Kommentarer
Postat av: ··•♦ Monixx ♦•··

Hahahaha.. ja jäklar!

Tack för dagens gapskratt hörru! ;-)

Tur att du fick boka om benet. haha

2009-03-11 @ 18:30:15
URL: http://monixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0