a few good (wo)men...

så var det en sådan kväll igen... en kväll spenderad med det alldeles fantastiska sällskapet JAG JAG JAG, MIG MIG MIG! Jag behöver en sådan kväll ibland, inte så ofta men...det händer.

Vad sysselsätter jag mig med en soloafton då? ikväll har jag åtminstone:

*Tränat med pilatesboll
*Stretchat ihjäl mina stackars ben ( hade tänkt  återgå lite till min forna vighet *host* det går bra)
*Lååååångduschat
*Lagat middag (Sparris/potatis/ost-soppa...godare än det låter)
*I princip med egna ögon sett hur Ulle Kukkus (en växt, för oinvigda) återuppstod från slokande till ståtlig
*Skrattat åt "Insider"-på:an om kommunalrådet som snackar med spöken... " Borås är sveriges 14e största stad " hahahahahaaaa, ärligt- är staden inte topp tio i storlek, så kanske man inte använder just "största" i en mening för att beskriva hålan.
*Funderat över vem som ska få hjälpa mig (som tydligen blivit webdesign-senil) att fixa till min blogg. Mattias har fixat till en kanonsnygg bild åt mig till headern (Tack Tiger ;) ), men sedan var det stopp. HJÄLP!
*Insett att jag är sjukt hooked på korsord
*Kollat upp mina "vanliga" bloggar...jag insåg att jag är väldans efter. dåligt.

Hursomhelst så är våren igång i Halmstad, de fina dagarna börjar bli fler än de trista, strandpromenader, glass i solan och kaffe på min uteplats blir allt oftare förekommande. SÅDÄRJA!
Våren i all ära, men livet vore ändå inte i närheten av såhär bra utan mina fantastiska flickor- NI GÖR MIN DAG! varje dag. Är det inte grötfrukost och "plugg" eller tvåtimmarshäng UTANFÖR folks lägenheter, så är det kakbak, "busringning"sbesvaranden ("Nej, asså jag e ju inte säker på att jag inte har ngt"), thédrickning osv.
Imorgon ska det pluggas, gås på "utvecklingssamtal" och förhoppningsvis ska jag hinna träffa min käre "bror".
Lördag ska det snickras på roligheter, pepp-pepp-pepp.

Hur var det nu egentligen, vad hette han den där hockeymålisen som borde "skaffa sig ett liv"? hahaha

Ja, jag är inkapabel att skriva kort och slagfärdigt, det är å andra sidan lite därför ni älskar mig ;)


Over and Out

Kommentarer
Postat av: pg

vad skönt att höra att ulle kukus lever igen!

2008-04-18 @ 10:23:22
URL: http://pege.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0