stendjur och strategi...

Pigg och fräsch (yeah right, sover ju aldrig ens ok runt fullmåne) kl 08.20 steg jag upp, puttade lite på lina, som inte heller hon sovit bra, och som dessutom mådde lite illa. Alltså tog jag min morgonpromenad själv idag, vil¨ket också har sin charm, men helt klart är ett sämre alternativ än att ha sällskap. Däremot hinner man med att fundera mer när man går själv. Exempelvis gick jag förbi ett hus, i vars trädgård det finns sådana stendjur utplacerade.
1. Jag fattar inte varför man vill ha låtsasdjur i sten som "prydnad" i sin trädgård
2. Ska man prompt ha det, så anser ju jag att djuren ska vara i naturlig storlek, eller iaf proportionerliga (stavas?) gentemot varandra.
3. Man kan ju sträva efter att ha djur som skulle kunna finnas brevid varandra i naturlig miljö.

Djuren i denna trädgård är bl.a. en svan och ett rådjur (som om de skulle hänga med varandra liksom) Svanen är dessutom mycket större än rådjuret (t.o.m. för stor i förhållande till det även om det nu skulle föreställa ett kid)
Jaja, jag irriterar mig på onödigheter.

Vidare funderar jag över huruvida tv-kanalerna jobbar med skolan, i avseende att de lagt upp en strategi som går ut på att inte visa något vettigt överhuvudtaget på förmiddagen, så att man inte ska ha någon som helst ursäkt att inte plugga?
Jag misstänker att så är fallet.

Well, jag får väl gå dem till mötes då, duschen, sedan biblioteket och skriva tal.



Over and Out

Kommentarer
Postat av: Emily

Vi är läskiga.

I förrgår när jag gick promenad så störde jag mig också på trädgårdsdjur! Vad är del för fel med oss? Måste vi tycka lika om allt och störa oss på allt exakt samtidigt? Vi måste vara menade för varandra, thats for sure!

2008-09-16 @ 12:50:25
URL: http://duagava.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0