Jaha du tänkte att...

Du skulle åka hem till sthlm,
fira jul med familjen stök,
träffa alla hjärtanen och kramas
åka till Alexs grav med Kalle
festa på juldagen
gå långa promenader med hunden och syster
komma tillbaka till halmstad och festa satan på nyår
börja ditt nya liv den andra jan

...Och så gick det åt helvete!?

Ja, ni har märkt att jag inte bloggat på rätt länge antar jag. Varför detta?
Jo, Onsdagkvällen (tvångskul) resulterade i oväntade grejjor;

Jag sprang och trampade ner i en f-ing jefla k*k-grop (DÖDENS grop) i kapsylparken typ kl.22 på kvällen (om inte tidigare) och därifrån gick det åt helvete med ALLA mina planer/förväntningar.

Jag har stukat min fot förr, men den här gången kändes det snäppet värre. Plus att jag HÖRDE ett vedervärdigt  chips-ljud i vristen när jag föll.
Jaja jag fick stöd upp till andreas, åkte såsmåningom hem och gnydde, ringde lina och lou.
Efter samtal till sjukvårdsupplysningen (praktidioter om ni frågar mig) bestämde vi oss för att vänta till torsdagen med sjukhusbesök. ("om det blivit värre" vill säga)Jag sov ingenting på natten p.g.a. smärtan, och på torsdagen kunde jag inte gå för att rädda mitt liv.

Akuten
Vänta
Vänta
Sköterska känner på foten
Vänta
Ortoped känner på foten (vilket eg. inte var vettigt, då den var elefant-stor och orörlig nästan)
Vänta
Röntgen
Vänta
Ortoped igen, säger jag måste operera in plattor, skruvar osv. eftersom jag har tre frakturer i foten/benet)
Sammanbrott
Telefonsamtal
Vänta
Blodprov med Thord
Vänta
Inläggning/dusch osv.
Dropp
Vänta massor
Få veta att jag inte blir opererad den dagen, men absolut morgonen efter
"sova" (gick inte)
Morgon, frukost med dropp och morfin
få reda på att jag inte får någon op. istället ska de gipsa fothelvetet
vänta
gipsa - SMÄRTA
stanna ett dygn till för osb. (!?) va, jag har ju inte opererats?
väntar ett dygn
får reda på av ortopeden som ska skriva ut mig att jag måste ta sprutor på mig själv i TIO dagar
Sammanbrott, gråter
Utskriven
Till apoteket för allt mitt knark
Hem till Östergård.

Helvete! det skulle ju för tusan inte alls bli såhär.

NU är jag iaf hemma i sthlm. forts. följer


Over and Out

Kommentarer
Postat av: Monixx

Men stackars stackars DIG! :-( Vilket elände....

Och nu till jul och allt.. Hoppas att det läker fort iaf och att du får mindre ont snart!

Krya på dig och foten och ha en Riktigt GOD JUL iaf.

2008-12-23 @ 11:40:23
URL: http://monixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0