flying solo...

Eller nja, flyger gör jag inte, snarare flaxar jag som en tok och lyckas stundtals hålla höjd, och stundtals störtar jag mot marken.

Dagens sanning; jag är skitdålig på att vara ensam nuförtids. jag menar alltså urkass, värdelös, as-sämst! Jag brukade förut tycka att det var frustrerande att inte få vara ensam ett par timmar varje dygn, jag kunde bli galen. Nu är det inte så längre. Jag vill ha sällskap hela tiden (eller iaf om natten)  Jag vill ha ngn i närheten, inte nödvändigtvis för att prata eller umgås aktivt. men bara närheten.
Jag vill (som en klok vän påpekade idag) nog kramas. mest hela tiden. ett stort behov av fysisk närhet helt enkelt.

Jag måste ju dock tvinga mig själv till att vara ensam då och då...för annars blir man knäpp och så kommer de snälla farbröderna i vita rockar och sätter på en en sådan fin tröja så man får krama sig själv och flytta in i ett rum med märkligt mjuka väggar. ;)  Och så vill vi ju inte ha det.

Detta "vara ensam/ quality time with ME" projekt resulterar i att jag suttit ensam hemma i ett par timmar och glott. Funderar än hit, än dit och tjurar lite över att jag ännu inte gått o lagt mig.

Funderingarna ledde till;
- Jag måste hitta en karl, ngn som kan ta ner mig på jorden och kramas med mig. (plus moms)
- Jag ska börja träna så fort jag blir frisk. (promenad först, sen löpning och styrka)
- Jag har skitmycket att göra imorgon, men har ännu inte knåpat ihop det ultimata schemat för uppgifterna.
- Jag måste ta reda på vad det är vi har för skolarbeten under nästa vecka.
- Jag kommer ha en ännu finare lgh efter helgen, eftersom mams,puppis och lina kommer ner och stökar.
- Jag gillar isglass helt sjukt mkt, kanske borde söka hjälp.
- Jag hoppas innerligt på att det är fint väder imorgon, så jag kan dricka kaffet på uteplatsen.
- Jag får träffa min lilla vovve imorgon, alltså kommer det i veckor framöver finnas Elvis-hår på allt jag äger :D
- Jag borde göra om kanalsökningen på tvn, sedan en massa kanaler bytte frekvens förra veckan.
- Jag ändå är en ganska omtyckt person här i staden med tre hjärtan (bekräftades igår)


Hmmm, lite tv, kanske en cig, en till isglass...sedan sängen. eller soffan- vi får se.

Envisas man med att springa på löpband eller gå i trappmaskiner, får man acceptera att man aldrig kommer någonvart

Over and Out


Kommentarer
Postat av: vansinnet

Jag är också dålig på ensamhet. Jag tröstar mig med Buke eller Taipei. Svårt ohälsosamt, men tillfredsställande.

2008-02-22 @ 22:22:21
URL: http://duagava.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0