la familia...

med dunder och brak landade de på österhalm i fredags eftermiddag. "klanen", eller la familia även kallad (nja inte hela, men mams, puppis och liin-fiin alltså en stor del av min familj.) Det lastades av grejjor, kramades och sedan drog mor o far till skåne över fredag-söndag, medan sis stannade här hos mig.

Ibland kommer man på hur mkt man eg. behöver "sina rötter", efter en period av velande och ifrågasättande av mig själv och saker jag gjort på senaste, behövde jag verkligen la familia, de som alltid får en på fötter igen och som, utan att säga ngt konkret påminner en om varför man är som man är, att man eg. står helt och hållet för det och att de alltid kommer stå bakom just den personen.
Man får vara liten igen, och samtidigt så väldigt vuxen. Man får be pappa sätta upp speglar, hyllor och dylikt, för att han är så mkt bättre på det. Man får fixa storasysters hår och samtidigt välja gardiner utan mammas hjälp. (men hon sätter upp dem och köper växter som passar i rummet.)
Med la familia närvarande i rummet brevid, får jag plötsligt mer distans. Mer insikt.          weird.

Veckan innan var ett blurr, seminarie, kåren, isglass, tvångstankar,kaffe och vänner. Att jag inte kan släppa vissa saker är ju bekant, men att älta dem riktigt såhär länge är inte likt mig alls.
Det är då det är skönt att få distans, och är det inte la familia- så är det vänner hemma.
Missförstå mig rätt, all heder åt mina vänner här på vilda västkusten, men ibland behövs det insyn från andra håll. Det fick jag i veckan- en person som en gång betydde så otroligt mycket för mig hörde av sig och bad om ursäkt, det är alltså år sedan allt gick fel mellan oss, men ändå hörde han av sig, visserligen via msn, och visserligen mest för att han helt nyligen förstått att jag inte mått särskilt bra, och att han inte direkt hjälpt till med att muntra upp mig...MEHN (tänk tony irwing) han hörde av sig- och allt han sa betydde väldigt mycket, och var (konstigt nog) så jefla "på pricken", han känner mig alltför väl FORTFARANDE. 
Det ska bli ändring på det här nu. ut med höst, blöta skor, snålblåst, mörka morgnar, tårar och vinter, in med vår, sol, glajjer, tunnjackor, filtfika, uteplatser, flirtar, strandpromenader, tussilago och mjukglasspussar.

Nu sussar mams, puppis, lina och vovve i mitt vardagsrum, imorgon mitt på dagen  åker de igen... lite trist, men ändå skönt. Vi ses ju snart igen.
drar en plus/minus-lista innan jag signar.

plus
Syster
Gänget (jaaa, ni är mina flickor)
Elvis
Nya tapeter
Full frys :D (tack mamma)
Mams o Puppis
Brämhults Ginseng&Grönt te
Äntligen spegel
The return av ordet "mjukglasspussar" (saknat massor- tack S)

minus
INGA snygga överkast
Ingen Milkshake på Donk
Insomnia
Stormvindar
Förkylning
Trasig klocka.

Såja, det är väl en dag imorgon också misstänker jag. Ka-Pow - snart åter aktiv i Halmstads studentliv (efter visit från la familia)

Over and Out



Kommentarer
Postat av: Mike

Nice.. vintern är oftast mest värdelös hela tiden men när sommarn å shadesen är på "fån-ler man som om man flätats för hårt"... Kämpa å Chilla på...

2008-02-26 @ 18:41:26
URL: http://mickehull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0