lördag + efterskalv...

Jahaja, så var det helt plötsligt tisdag, och en liten uppdatering är man väl skyldig folk.

Till en början kan jag säga att det i lördags förekom SÅ JEFLA mycket alkohol. (detta är som bekant inte en ursäkt för saker som hände eller inte hände, men väl en anledning.)

Det börjades med mat och mousserande hos mig, sen till Gladan en sväng, taxi till bolmens och ett glas hos Mikey mike, sedan Louise, sedan melodifestival och frisering hos Carro, tillbaka till Mike, och så var vi väl igång.
Gott sällskap och mer alkohol hos Mike ledde till en eller annan fylla (ingen nämnd, ingen glömd) Kan väl passa på att nämna att jag fick den ypperliga idén att springa iväg på en snabb dejt i ett annat hus under förfesten....(nej, jag har inte ngn bra förklaring... mer än sugenhet och ett behov av att vara spontan och kul)

Lina och Malin försvann helt plötsligt, och då var inte kåren ett alternativ längre, det var ju bara att följa efter dem in till city. Väl där- mååååååne såklart. Sedan blev allt bara svart- eller jag vet inte.

Nej jag driver bara, liiite minns jag. typ att jag inte alls var den trevligaste tjejen på stället, att jag berättade för en bartender hur man ska göra en drink, klagade lite på DJn, och förgäves försökte manövrera Louises kamera ( jag tänkte jag skulle DOKUMENTERA kvällen nämligen ; ) )

Ibland träffar man folk på moon, som är vackra att se på- men inte så mkt att umgås med- så var även fallet i lördags, och jag var inte sen med att först vara otrevlig (som sagt) och sedan finta bort denna någon. ( ja, jag är nog rätt ond iaf.)
Finten ledde till att man sprang på mina grannar från fashionabla östergård, då blev det (såklart) mer öl och rockmusik-diskussioner, följt av en svindyr taxiresa hemåt, säkert närmare en liter vatten och sedan sömn på bäddsoffan ( därför att jag inte orkade bädda om alla grejjer till sängen sedan kvällen innan)

Söndagen gick som den brukar, inte så spännande- isglass, popcorn och fina lina.

Måndagen var lite mer händelserik. strandpromenad först- vilket var kanonfint faktiskt. Sedan dök frågan "vad är det för jefla kalle anka-människor som jobbar på csn egentligen?!" upp.  totalt jäkla inkompetenta byråkrater med en allmän ovilja att hjälpa till ( lina, jag känner med dig).
Middagsshopping med föregående pantande, sen chill mest hela kvällen.

Kan ju tillägga att jag varit huslig också. först och främst bytte jag en säkring som gått, sedan "städade" jag lite i köket och sist men inte minst håller jag i skrivande stund på att tvätta typ 80% av ALLA mina kläder! (applåder tack)

Denna huslighets-hysteri kan ha ngt att göra med att mina föräldrar och min älskade systeryster kommer på besök snart, och då kan det ju inte se ut hur som helst :D.
Syster ska mest vara här och kramas med mig och möta alla vännerna på vilda västkusten, mamlan och puppis ska däremot göra lite nytta tänkte jag...typ snygga till uteplatsen, tapetsera mitt sovrum, hjälpa till med garderobseländena och diverse. ( ja det gäller att sätta dem i arbete när de väl är på plats)

Resten av dagen är väl helt enkelt till för att tvätta klart, städa lite ( läs; plocka upp allt som skräpar över hela lägenheten, så att jag eventuellt kan dammsuga...om jag känner för det dvs.), läsa inför morgondagens seminarie och såklart gå på första mötet- spännande blir det.

Tvivlar på att någon orkat sig igenom detta låååånga inlägg, men isf- tappert jobbat!

Over and Out

Kommentarer
Postat av: pg

jag orkade;) haha vad gick snett i lör? ganska så jävla mkt iaf, haha

2008-02-19 @ 14:34:57
URL: http://pege.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0