torsdagstankar...

Gårdagskvällen spenderades, som så många andra onsdagar i gott sällskap och med trevliga aktiviteter.
Natten spenderades här på österhalm, med sällskap faktiskt- fast inte det jag hade tänkt mig riktigt hmmm... eller asså, sällskapet jag hade var absolut trevligt och så, men inte riktigt vad behövde mest just nu.
Nuff´said.

Möte med KKstaben idag ch vi rätade väl iaf ut ett par frågetecken. Maxirunda, sedan hem och vila lite. Möte igen nu på kvällen, blev lite längre än väntat kanske (ledsen tjej som missade CriminalMinds)

Väl hemma satt jag med radion inställd på bästa kanalen (nämligen p3) och hörde ngn form av rocklåt, som framfördes på ett (för mig mycket) främmande språk, inte nog med att jag inte förstod vad de sjöng, jag skulle nog aldrig kunna gissa vilket språk det var... Jag gillade nog inte låten så mkt, och då kom jag att undra; Gillar jag den inte för att jag inte kan greppa texten, och dess betydelse? ( nej det tror jag inte, jag vet franska låtar som jag inte heller förstår, men gillar) Hade jag gillat musiken om den stått för sig själv? (kanske, den var lite för stökig för mig kanske...) Jag tror jag måste börja lyssna mer på musik som jag inte direkt "förstår". så jag kan lära mig uppskatta nya musiktraditioner.

Fallet i CSI handlar om clowner, clowner inhyrda på födelsedagar.... skulle ngn hyra en clown till min födelsedag skulle jag bli tvungen att döda ihjäl denne. Jag AVSKYR clowner, jag fattar inte att folk frivilligt utsätter sig för detta. blö!

Imorgon e det dags att vara lite promotande och pepp på Högskolan i Halstads "öppet hus" jag och Louise ska kliva omkring o dela ut flyers, le och säga att allt är "jättebra" ;) Självklart är det en bra sak att göra för skolan, programmet,kåren osv. Men jag undrar om många gör det för sin egen skull? Förstärker man inte sin uppfattning om den egna identiteten som student genom att mingla med folk som ännu inte valt, etablerat sig i ngn studentstad, kanske aldrig haft en tenta, aldrig bott hemifrån? Blir inte deras "osäkerhet" och nyfikenhet ett bevis på hur "säker" man själv är i det läget? jag vet inte.... ska bli kul iaf.

Nu tänkte jag ta ngn timme tv, chill och fundering. skulle precis ta mig ett eller två av de alldeles fantastiska kornmo-kexen jag har med lite ost. fast, min enda osthyvel ligger i diskmaskinen och jag orkade inte plocka fram den, haha...helt slut i kropp och knopp nu, vill säga :) Det blev en smarrans riskaka istället. Duger det med.

När ska vansinnets bebbe kika  ut då? jag e stirrig.... :S

Tar en rapport om hur allt fortlöpt senare...

Over and Out




 

Kommentarer
Postat av: Emily

Jag älskar att du lyssnar på p3 och hatar Rix. Du är som gjord för mig.

2008-03-07 @ 23:41:12
URL: http://duagava.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0