ironi...

jag tänker alltså INTE i detta inlägg redogöra för skillnaden mellan sarkasm och ironi, något som skrämmande många verkar vara ovetande om. Nej,nej. det har jag inte riktigt motivation eller roliga exempel till idag.

Det är ju dock fredag, och ganska länge sedan jag skrev ngt...så några rader blir det väl.

Sedan sist kan man väl säga att jag nog förvånat både mig själv och andra på ett eller ett par sätt. Hur jag gjort det? mja... Jag kan säga så mkt att jag gjort något som jag verkligen inte själv trodde, och frågan är om någon annan trott det heller. Hursom så är det inget som tillhör min vardagliga lunk ( inte på väldigt länge iaf.) Ole´, ole´, olé ;)

Varför ironi?
Jag har länge varit osäker på om jag faktiskt är pollenallergisk, men vissa morgnar är jag mer övertygad än andra...typ som idag när mina ögon ser ut som efter en mycket,mycket blöt kväll med typ Donald Trumps betalkort till förfogande. Röda, svullna, torra och allt annat än Klara,

 Alla som var med på kultur-resan till gotland vet att rösten minst sagt kändes "sådär" efter det att man kom hem, det var många som tappat den och lät som startande bilar i tisdags, MEN (Tony Irwing) de flesta av mina medresenärer verkar ha hittat sina röster i bagaget igen, medans min verkar ha blivit kvar på ön. Därför känns det väl extra "kul" (och inbjudande till ordvitsar) att mitt efternamn faktiskt innehåller ordet Röst.
Se gärna ironin.

NU ska jag lämna biblioteket och alla jag stör här med min hosta.

Over and Out

Kommentarer
Postat av: Emily

Varje gång jag läser "Tony Irwing" så pirrar det lite. Hoppas det är normalt.

2008-05-24 @ 14:45:49
URL: http://duagava.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0