humor på nå´vis...

vi har ett par etablerade "konstiga" uttryck i vår bekantskapskrets.
jag tänker absolut inte förklara allihop, för det blir tråkigt på något vis.
däremot ska jag nämna några, och förklara ett.

say-in´s:

Puss faktiskt
snabb frisyr/kille/sko
mysis
naw-ig
modekofta
skön vardagströja
kul...eller?!

slutligen:
modeblogg!

modeblogg är ett uttryck man utbrister när man ser ngn som ser sådär bajsnödigt trendig ut, någon som verkligen går in för att varje dag vara mr/ms mode. (även om de bara ska till ICA och köpa mjölk)

Jag har nu insett att en av mina bästa boys Torben nog är en modebloggare     http://tjoub.blogg.se
(inte i den avsikt vi menar när vi spontansäger "modeblogg" om en person, utan i den avsikt att hans blogg nog handlar mest om kläder och "gear" )
Torben, ska jag försöka sluta säga "modeblogg"..känner du dig stött på ngt sätt? ;)

allt kanske är kul nu? jag vet inte.


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0