Skillnad på folk...

och MKV-folk.

Jag sitter i skrivande stund i "fel" datasal...med det menar jag att jag inte sitter i ngn av de två jag ALLTID sitter i annars, nämligen MKV:s egna datasalar på media-avdelningen på skolan. 
egna i den bemärkelse att alla förstått att det är off-limit för alla "icke- MKV.are" (förutom "Byt ut"-studenterna såklart)

Nu sitter jag däremot läskigt nära S-huset ( vilket inte alls är hemmaplan för oss kultiverade mediamänniskor) i en knasigt planerad sal med en massa random människor, som för allt jag vet kan komma från alla möjliga konstiga program.
Förutom att man inte känner igen 85% av människorna (vilket man oftast gör i mediasalarna) märks en betydande skillnad på folk och MKV-folk.

Här är det tyst och lugnt
Här arbetar folk flitigt och koncentrerat
Här spelas det inte knasig musik eller exotiska youtube-klipp
Här kan man inte slänga ur sig en fråga/kommentar hursomhelst utan att folk tycker man är åtminstone liiiite konstig.
Här tjuvtittar folk inte på varandras skärmar.

Mycket märkligt.
Jag måste nog smita härifrån snart, och insupa lite Media-kärlek.


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0