" Hej, förresten "

Ja, talet igår gick rätt bra, jag är ganska nöjd. Men som sann MKV:are var jag ju tvungen att fira lite kvällen efter talet.
Så, efter skolan styrde vi mot stan och den enda affären man aldrig lämnar tomhänt.
Efter en stunds botaniserande var det dags för kassan, och när vi står och muppar oss som bäst och jag knappt kastat ett ögonkast på expediten säger han något och jag svarar lite hastigt och fortsätter snacka med tjejerna. Sedan utbrister han glatt " Hej förresten!"
Jag säger glatt hej och tittar lite närmare på karln...och känner igen honom, han har varit hemma hos mig på efterfest...Denne man har varit ett mysterium ett tag, men nu vet jag alltså vad han heter och var han jobbar. Jag, som brukar ha ganska lätt att hålla masken var toknära att skratta rakt ut när jag hamnade i den här sitsen.
Men, han får gärna hälsa på hos mig igen, så att säga.
Kvällen blev trevlig med inslag av förfest hos Jean "farfar Torvald" Pedda, deeptalks åt höger och vänster, spännande nattamat och kanoninsomning.
Dagen har varit relativt aktiv med lite skola, lite möte, lite planering och sånt.
Den har också bjudit på överraskning i form av ryktesspridning om undertecknad, jag lovar att ni alla är bjudna till bröloppet, om detta fortgår.

Nej, jag ska döda lite rykten redan här, härmed börjar jakten på mysteryman, han med det korta namnet (som trenden bjuder) och den av mina läsare som hjälper mig fånga honom vinner ett fint pris.

Nej, nu blir det American Gladiators


Over and Out

Kommentarer
Postat av: Louise

De är väl klart klara att han får komma och hälsa på hos dig igen ;)

2008-09-19 @ 08:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0