Nostalgi...

Herregud.

Jag lyssnar som vanligt på P3 (enligt mig, sveriges bästa radiokanal) och de har ngn form av 90-talsspecial idag. Så, till en början stod jag och diskade och log åt historierna om tin-tin frisyrer, långkjolar och västar, sedan fick jag ett litet leende på läpparna när jag hörde "sabotage" med Beastie Boys.
När jag väl tagit tag i mig själv och ställde mig i duschen dröjde det inte länge innan jag genom vattenskvalet hörde ett väldigt välbekant intro. Jag stängde av vattnet och lyssnade.
Mitt tidigare "lilla" leende spred sig till ett brett flin och jag kunde inte sätta på vattnet igen förrän låten var slut-
 Låten var "The sign" med Ace of Base. Den låten är nostalgi och nittiotalet för mig. Varför? Jo, för när jag gick i ettan så uååträdde jag och tre klasskompisar till just den låten på "roliga timmen". Vi mimade, dansade och var helt enkelt rätt coola. Jag minns att jag hade på mig en (av mamma lånad) kråsblus, en mockaväst och klackskor. (ett ännu bredare leende) Nostalgi i sitt bästa slag.

Denna lilla glädjebomb motiverade mig lite mer, nu är jag på toppenhumör.


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0