små segrar och stora skalv...

Söndag igen gott folk...Jag har ingen ångest. (För jag har fått ha supersöndag på östergård med finalina) Innan dess då?
Igårkväll styrde vi efter många om och men skorna mot Nyhem och Boutabibröderna (hem till den ene där den andra redan var) Trevlig och ganska städad förfest (för de flesta) bar det av till staden för ett snabbt upplock av "en svart satinjacka med muddar" på bond, som av någon anledning bott där i en vecka (vet inte varför alls...)
Gastons hann knappt ses innan vi skulle därifrån, dock han jag med att få syn på...ja gissa vem? självklart MM och på väg ut genom dörren hann jag tillochmed byta ett par ord med honom och få hans nummer. (sådärja)  Chateau sedan och en del trevliga och mindre trevliga händelser.
Väl därifrån kände vi att morfars var top nptch och drog dit. trevligt som vanligt, och en luftrensning som för vissa kanske såg ut/verkade vara ett större skalv än det faktiskt var. Ettbra samtal med en gammal vän och relativt onyktert på väg hem.

Genom den lilla segern i tidigare nämnda telefonnummer har jag listat ut hela namnet på MM, och jag och lina har skrattat gott åt ironin att han har ett namn som påminner mycket om en annan herres namn, en herre som jag tidigare haft "kontakt" med om man så säger.
trenden med korta namn fortskrider kan man ju säga.

Så, gårdagen bjöd på ett par små segrar och ett eller ett par stora skalv, hyfsat lyckat ändå.

Nu ska jag kolla vidare på mitt och linas bästa söndagkväll-program Inside på femman ( idag besöker vi Alaskas hårdaste fängelse )


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0