Span, spendering och spam

Väl hemma igen kan man ju summera dagen hittills. (tydligen har jag inga problem att skriva ett helt gäng bloggar per dag...ni kan kalla mig KlaraSpam)

Promenaden in mot staden blev (som alltid) rask och lite jäktad, då klockan var typ tjugo i två när vi knallade hemifrån. Och (som vanligt) klev vi in i sista sekund genom bolagets välbekanta portar och fyllde på förrådet inför aftonen. Vad som var mindre lyckat med besöket var att min mysteryman inte jobbade ( var fasiken håller han hus?) Jättesvårt att vara en flirtig liten solstråle om föremålet för flirtingen inte är närvarande. (goddamnit)
Efter bolaget märkte jag att jag nog hade spenderarbyxorna på mig, för jag plöjde halmstads affärer som en liten illbatting. Resultat; ett par byxor,en fabulous tröja, en dödens-snygg klänning och ett par höstiga knästrumpor. Dessutom blev det ett litet halsband och en ny foundation. (Ka-ching!)

Trött i visakortshandleden spontandroppade jag förbi Mikeymike på en kopp kaffe tillsammans med Lina ( sjukt trevligt och ett alldeles utmärkt lördagsnöje).

Hemma i den (genom magi) stök-stökiga lgh bestämde jag mig för att det var dags att epilera benen ( för oinvigda innebär det att jag frivilligt använder en maskin som rycker upp hårstrån med rötterna) Nej, det är inte én tokbehaglig sysselsättning, men jag vet genom att göra det att kvinnor definitivt har högre smärttröskel än karlar ( jo, för Sebbie skrek som en skolpojke när vi epilerade hans bröst i somras, och då var han ändå alkoholpåverkad...och själv rör jag knappt en min) Ni kan kalla mig stålKlara om ni vill.
Snart blir det käk och sedan fixfixfix inför kvällen.  Vart vi styr våra partyskor? Det vet ingen ännu.

Jag gillar tydligen parenteser. men det gör ju ni med...era sjuka jeflar.


Over and Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0