Its been a while...

NU är jag hemma i kungliga hufvudstaden igen. Gött.

Man kan säga att det blev lite krokig väg hit.
Övertygad om att jag nog inte skulle hinna till flyget kl 16.10 (flyger man standby ska man helst vara dör 40 min innan) eftersom jag slutade 15.00 hade jag inte packat eller ngt liknande innan skolan.
Resultat; hets-sms till Cunow om chaufförande till flygplatsen (hon borde ju hitta därute vid flygstaden) hets-samtal till pg, som var hemma hos oss, så hon kunde börja packa min väska när vi var på väg hem, räjserkörning till emma o hämta mina jeans, fort till flygplatsen, köpa biljett, flyga hem.
På arlanda ska jag starta min lur...kommer ihåg fel pinkod TRE ggr, så jag lyckas låsa den. Kul.
Står utan telefon och klocka på arlanda och väntar på syster.

När man väntar på arlandas hämta/lämna parkering (paaaarkeeeringen) kan man roa sig med att titta på folk.
kul folk nr 1; en tant och en gubbe kör förbi 4-5 ggt i en emma cunow-bil och verkar inte alls hitta på arlandas parkeringar. (de pekar och viftar och läser skyltar)
kul folk nr 2; en kille går med "tuff uppsyn" (händerna i fickorna, hakan uppåt , lätt glidandes ca 5 varv runt den lilla bänken jag sitter på.
kul folk nr 3; en tant hade på sig de roligaste kläderna på länge och körde en nästan lika rolig bil.

Skönt att vara hemma iaf.


Over and Out

Kommentarer
Postat av: Frida

hoppas du får de riktigt bra nu hemma i storstan och när du ska till Wien :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0