Då var det...

måndag igen (och snart helg, som Lina sa imorse)
Jag själv blev onödigt pepp när jag insåg att det var måndag. Jag fattar inte riktigt varför, eftersom måndagar alltid varit lite ångestladdade för mig tidigare.

Nu ser jag istället på första veckodagen såhär;
På måndag morgon har man en hel vecka på sig att göra något nytt och spännande/nödvändigt/roligt
På måndagar behöver man inte ha prestationsångest över det som står i den lilla rutan i kaldendern under " denna vecka SKA jag" (eftersom man just börjat med veckan)
På måndagar kan man lägga helgen och dess eventuella bravader bakom sig och "börja på ny kula" så att säga.
På måndagar behöver man ännu inte ha börjat planera kommande helg.
På måndagar är det rätt ok tv på kvällen (CSI, Raw och sånt)

Sedärja. Inte mycket ångest där inte.

Nu ska jag nog hem och äta mackor och dricka kaffe...om vi har ngt kaffe hemma (damn...osäkert där)
Vad gillar ni måndagar?


Over and Out


Kommentarer
Postat av: tabita

när du uttrycker dig så, så älskar jag måndagar stumpan. ge inga laktrispingviner till ormen bara, så blir det bra

2009-02-16 @ 16:30:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0