Det är som ett virus...

En landsomfattande influensa.

Lite som när fågelinfluensan härjade som värst och man inte slapp undan illavarslande rubriker, ångestframkallande varningar från forskare och larm om den stora faran.

Jag talar naturligtvis om schlager.
Jag hoppar omkring på tidningarna och tv-kanalernas hemsidor. ÖVERALLT finns den där förbannade schlagern.

Missförstå mig rätt, jag kollar ofta på melodifestivalen och så. Jag struntar dock högaktningsfullt i huruvida någon har ont i halsen en vecka innan tävling, om en artist har ångest över vilka skor han/hon ska, hur SVT klipper ihop "snabbgenomgången" på ett partiskt eller dåligt sätt, Petra Medes klädbyten osv, osv....
SLUTA se denna tävling vara det viktigaste i vår vardag.

på anonym nättidnings förstasida står exempelvis "Tidernas bästa schlagerlåtar"  större och högre upp än "Elbolag lurar dig på 2000 kr" och "Dödskrasch med timmerbil"
verkar ju vettigt.
eller?


Over and Out

Kommentarer
Postat av: ··•♦ Monixx ♦•··

Håller med dig!

Lite snedvriden nyhetsprioritering där, va?

2009-02-12 @ 18:35:59
URL: http://monixx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0