Bristfällig blogg

Ja jag vet att jag varit sämst på uppdatering...
Men jag har ju trots allt varit bortrest och så har jag inte möjlighet att mobilblogg...tror jag?

Sammanfattningsvis kan man säga att wien har varit fantastiskt.
Skyltar på tyska är kul
"Det ska bli regn i tre dagar" betyder tydligen att det ska bli fint väder.
Folk blir förvånade om man skålar med att på tyska säga "frukt och grönsaker"
Italiensk glass i parken är bra
25 glas vin för 400 pix e rätt billigt
Knudel är ett bra ord
Kan man inte tyska tror många i wien att man är italienare...för jag ser så italiensk ut.

vi var på MAK (typ som MoMa i NY...fast inte riktigt)


Och vi åt en hel del Ge-la-to ( eller Eis...eller glass)


Och så blev det en del öl och vin...och wien (förlåt)



Har ni saknat mig?


Over and Out


Kommentarer
Postat av: frugan

Jag har.

Känns inte tryggt när frugan är på vift sådär.

2009-05-06 @ 12:44:48
URL: http://emilystighall.blogspot.com
Postat av: Stänga-av-vattnet-i-Nissan-gubben

Wilkommen aus Scweden Wienerbulle!!

2009-05-06 @ 14:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0